Ciasto z jabłkami pod orzechową kruszonką



Składniki na kruszonkę:

- 50 g orzechów laskowych
- 50 g mąki
- 25 g brązowego cukru
- 25 g zimnego masła

Przygotowanie:

Składniki kruszonki rozdrobniłam w blenderze, ale nie zbyt drobno, tak żeby pozostały kawałki orzechów.

Składniki na ciasto:                                                               

- 150 g miękkiego masła
- 140 g brązowego cukru
- 2 duże jajka
- 225 g mąki
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżeczka cynamonu
- 0,5 kg kwaśnych jabłek ( użyłam szarej renety i więcej niż podaje przepis) obranych, bez gniazd nasiennych i pokrojonych w kostkę
- 3 łyżki mleka

Przygotowanie:

1. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C.
2. Masło utarłam z cukrem na puszystą masę.
3. Stale ucierając, dodawałam pojedynczo jajka.
4. Gdy masa stała się gładka, zmniejszyłam obroty miksera i ucierając dalej dodawałam po łyżce mąki z proszkiem do pieczenia i cynamonem na zmainę z jabłkami i mlekiem.
5. Tortownicę o średnicy 20 cm, wysmarowałam masłem. Napełniłam ją ciastem, wygładziłam wierzch, posypałam orzechową posypką.
6. Ciasto wstawiłam do piekarnika na 70 minut, po upieczeniu pozostawiłam w formie na 15 minut i dopiero po tym czasie wyjęłam i ostudziłam.

* przepis: "Kuchnia magazyn dla smakoszy" 9/2013

Brak komentarzy

Prześlij komentarz