Makaron z błyskawicznym sosem pomidorowym


Składniki na 2 osoby:

- 200- 250 g dowolnego makaronu
- oliwa extra virgine
- 2 ząbki czosnku obrane i pokrojone w plasterki
- 1 czerwona papryczka chili, oczyszczona z nasion i drobno pokrojona
- listki z pęczka świeżej bazylii lub natki
- puszka (400g) krojonych pomidorów bez skórki
- świeżo starty parmezan
- sól
- świeżo mielony czarny pieprz

Przygotowanie:

1. Oliwę rozgrzałam na patelni, dodałam czosnek, chili i chwilę podsmażałam. Dorzuciłam listki bazylii i po kilku sekundach pomidory. Doprowadziłam do wrzenia i dusiłam 5 minut.
2. Doprawiłam solą i pieprzem.
3. Makaron ugotowałam według przepisu na opakowaniu we wrzącej i osolonej wodzie.
4. Ugotowany i odsączony makaron przełożyłam na patelnię z ciepłym sosem, wymieszałam. Przed podaniem można posypać świeżo startym parmezanem i listkami bazylii.



1 komentarz