Burgery z indyka i cukinii z dymką i kuminem

Składniki:

- 500 g mielonego mięsa z indyka
- 1 cukinia (200 g)
- 40 g dymki, posiekanej na cienkie plasterki
- jajko
- 2 łyżki posiekanej mięty
- 2 łyżki posiekanej kolendry
- 2 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
- łyżeczka mielonego kuminu
- łyżeczka soli
- 0,5 łyżeczki zmielonego czarnego pieprzu
- 0,5 łyżeczki pieprzu kajeńskiego
- około 100 ml oleju słonecznikowego do obsmażenia

Składniki na sos z kwaśnej śmietany i sumaku:

-100 g kwaśnej śmietany
- 150 g greckiego jogurtu
- łyżeczka startej skórki z cytryny
- łyżka soku z cytryny
- mały ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
- 1,5 łyżki oliwy
- 1 łyżka sumaku
- 0,5 łyżeczki soli
- 0,25 łyżeczki czarnego pieprzu

Przygotowanie:

1. Wszystkie składniki na sos wymieszałam w miseczce i odstawiłam na bok.
2. Piekarnik z termoobiegiem ustawiłam na 200 stopni C (220 bez termoobiegu).
3. W dużej misce wymieszałam składniki na klopsy (oprócz oleju).
4. Uformowałam z masy burgery o wadze mniej więcej 45 g.
5. Na patelnię wlałam olej, dobrze go rozgrzałam i partiami obsmażałam klopsy na średnim ogniu.
6. Ostrożnie przełożyłam burgery na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wstawiłam do piekarnika na 5-7 minut, aż upiekły się w środku.
7. Burgery podaję z sosem śmietanowym.

Przepis: "Jerozolima", Yotam Ottolenghi i Sam Tamimi



Brak komentarzy

Prześlij komentarz