Serniczki z ciasteczkami Oreo


Bardzo łatwe do zrobienia kremowe serniczki, wypełnione kawałkami Oreo. Z przepisu wychodzi 12 porcji. Należy pamiętać aby składniki były w temperaturze pokojowej. Podczas chłodzenia środki serniczków mogą lekko opaść więc serwuję je bez papilotek od muffinów odwrócone do góry nogami, tak aby strona z ciastkiem była na wierzchu.


Składniki:

- 19 ciastek Oreo
- 450 g kremowego serka typu Philadelphia
-  ½ szklanki (100 g) drobnego cukru
- ½ szklanki (120 ml) kwaśnej śmietany (12% albo 18%)
- ½ łyżeczki ekstraktu waniliowego
- 2 duże jaja
- 12 papilotek do muffinów

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 160 stopni C. 
2. Na dnie każdej z papilotek umieściłam po 1 ciastku Oreo. 
3. Pozostałe 7 sztuk Oreo grubo posiekałam.
4.  W dzieży miksera umieściłam ser i na średnich obrotach miksowałam 2 minuty do uzyskania gładkiej masy. Dodałam cukier i miksowałam kolejne 2 minuty. Wlałam kwaśną śmietanę i ekstrakt z wanilii. Wymieszałam. Miksując dodałam jajka, po jednym na raz. Kiedy wszystkie składniki się połączyły dodałam posiekane ciasteczka Oreo.
5. Ciasto przelałam do papilotek. Piekłam 20 minut. Gotowe pozostawiłam do całkowitego ostygnięcia, a następnie przełożyłam do lodówki na co najmniej 4 godziny.  
Serniki przechowuję w szczelnym pojemniku w lodówce do 5 dni.




1 komentarz

  1. Zdecydowanie moje smaki, przyznaje! A i też dobra to też super pomysł. Taka można dostać na https://www.cafesilesia.pl/pol_m_KAWA_WSZYSTKIE-MARKI_KAWA-CAVALLO-190.html najłatwiej online;)

    OdpowiedzUsuń