Pieczona owsianka z gruszką


Jedna z ulubionych owsianek mojego syna. Pieczoną je o wiele chętniej niż gotowaną. Pewnie dlatego, że przypomina mu ciastko, do tego ciastko  czekoladowe!

Składniki:

- szklanka płatków owsianych albo pełnoziarnistych płatków orkiszowych
- 150 g jogurtu gruszkowego lub naturalnego
- 1-2 łyżki miodu
- 2 łyżki rodzynek
- 2 łyżki suszonej morwy
- 1 łyżka kakao
- 1 duża albo 2 małe, dojrzałe gruszki
- jajko
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia 

opcjonalnie do podania: jogurt grecki/ cukier puder/ syrop klonowy

Przygotowanie:

 1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni C. 
2. Olejem wysmarowałam kokilki. 
3.W misce połączyłam płatki orkiszowe, obrane i pokrojone w kostkę gruszki, łyżeczkę proszku do pieczenia, 150 g jogurtu, ubite jajko, kakao, morwy, rodzynki i miód. 
4. Przełożyłam do kokilek i piekłam około 20 minut, aż owsianka lekko się zarumieniła. 
5. Wspaniale smakuje na ciepło jak i na zimno.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz