Gołąbki z czerwonej kapusty z kaszą gryczaną i grzybami


Wegańska i bardzo kolorowa wersja gołąbków.
Kaszę gryczaną można zastąpić jęczmienną albo ryżem, kapustę czerwoną młodą kapustą, wtedy czas gotowania gołąbków skracamy do 30 minut.


Składniki:

- mała główka czerwonej kapusty
- 200 g kaszy gryczanej palonej
- cebula
- 25 dag pieczarek
- ząbek czosnku
- litr bulionu z warzyw
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- łyżka masła
- 1-2 łyżki oleju do smażenia

Przygotowanie:

1. Duży, głęboki garnek zalałam do połowy wodą. Dodałam sól i doprowadziłam do wrzenia. 
2. Kiedy woda w garnku się zagotowała włożyłam główkę kapusty, z której wcześniej usunęłam głąb. Kiedy liście z wierzchu zmiękły ściągnęłam je delikatnie dwoma widelcami i odłożyłam na talerz. Postępowałam podobnie z kolejnymi liści.
3. Kaszę gryczaną ugotowałam w proporcji 1:2. Czyli na szklankę kaszy wlałam dwie szklanki wrzącej wody, dodałam łyżeczkę soli i masło. Garnek z grubszym dnem przykryłam pokrywką i na minimalnym ogniu gotowałam 15 minut. Po tym czasie wyłączyłam gaz, a kaszę pod przykryciem zostawiłam na 10 minut. Zdjęłam pokrywkę, a kaszę delikatnie wymieszałam.
4. Cebulę obrałam i pokroiłam w kostkę. Na patelni rozgrzałam olej i umieściłam cebulę. Kiedy zmiękła i się zeszkliła dodałam przeciśnięty przez praskę czosnek. Wlałam 2 łyżki wody, dodałam pokrojone w kostkę pieczarki, sól i pieprz do smaku. Dusiłam kilka minut, aż pieczarki zmiękły.
5. Grzyby z cebulą wymieszałam z ugotowaną wcześniej kaszą gryczaną.
6. Na środek każdego liścia kapusty nakładałam około 2 łyżek farszu. Zawinęłam boki liści, a następnie dół i górę. Gołąbki zwijam najciaśniej jak się da.
7. Garnek wyłożyłam liśćmi kapusty. Ułożyłam na nich zwinięte gołąbki. Zalałam bulionem i pod przykryciem, na wolnym ogniu gotowałam 60- 90 minut, aż liście kapusty stały się miękkie.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz