Hummus z batatami


To kolejna hummusowa wariacja. Tym razem na tapetę poszedł batat.

    Składniki:

- 1,5 szklanki ugotowanej ciecierzycy (240 g)  albo ciecierzyca z puszki

- 1 mały batat
- 3 łyżki pasty tahini 
- 3-4 łyżki oliwy
- 1/4 łyżeczki cynamonu
- 1/4 łyżeczki pieprzu cayenne
- 1 ząbek czosnku
- sok z połowy cytryny
- 1/2 łyżeczki soli
- 1-2 łyżki lodowatej wody
- opcjonalnie odrobina syropu klonowego lub daktylowego

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni C.
2. Batata obrałam ze skóry i piekłam przez około 30 minut. Ostudziłam.
3. Kiedy batat ostygł zblendowałam wszystkie składniki, z wyjątkiem oliwy, na gładką pastę.
4. Jeśli hummus jest za gęsty to w trakcie miksowania dolewam więcej lodowatej wody.3. Pod koniec, cały czas miksując, dodawałam oliwę. Dosmaczyłam solą i przełożyłam do miski. Przed podaniem wierzch hummusa skropiłam oliwą.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz