Leniwe!


Dzisiaj jedno z najsmaczniejszych wspomnień dzieciństwa czyli leniwe. Mój syn lubi kiedy po ugotowaniu jeszcze delikatnie zarumieniam je na patelni, ale nie jest to konieczny zabieg. Najczęściej podaję je oprószone cukrem i cynamonem, ale świetnie współgrają z bułką tartą, śmietaną, owocami, a nawet konfiturą.

Składniki:

- 250 g tłustego białego sera
- 1 jajko (białko i żółtko oddzielnie)
- 50- 70 g mąki pszennej (im mniej tym lepiej)
- łyżeczka cukru waniliowego

Do podania:

- szczypta cynamonu
- 1-2 łyżeczki grubego cukru albo cukru trzcinowego

Przygotowanie:

1. Do garnka wlałam wodę i zagotowałam.
2. Z białka ubiłam pianę.
3. W misce ser rozdrobniłam widelcem, dodałam do niego mąkę, żółtko, cukier waniliowy, szczyptę soli i ubitą pianę z białka. Wszystkie składniki połączyłam
4. Ciasto wyłożyłam na stolnicę, którą wcześniej oprószyłam mąką pszenną. Uformowałam z niego wałeczki, które pokroiłam na małe kluseczki.
5. Leniwe wrzucałam na wrzątek i gotowałam kilka minut (około 3 minut), aż wypłynęły na powierzchnię.
6. Gotowe leniwe oprószyłam cukrem wymieszanym z cynamonem.




1 komentarz