Zupa minestrone według przepisu Jamiego Olivera


"Minestra" po Włosku znaczy zupa. Minestrone to najczęściej podawana potrawa w wielu rejonach Włoch. Jest to odpowiednik naszej zupy jarzynowej. Nie ma na nią jednego, stałego przepisu. Skład jej bazuje na warzywach sezonowych, a podawana jest zarówno z makaronem, ryżem jak i grzankami. 

Składniki

- 10 dużych dojrzałych pomidorów (lub 2 puszki po 400 g pomidorów po odlaniu płynu) 
- 3 średnie marchewki 
- 2 średnie pory 
- 5 łodyg selera naciowego 
- 2 czerwone cebule 
- kapusta (lub zestaw kilku rodzajów) użyłam małą główkę pekińskiej i kawałek młodej kapusty
- łyżka oliwy z oliwek 
-2 ząbki czosnku drobno pokrojone 
-czubata łyżka posiekanego świeżego rozmarynu 
-850 ml wywaru z szynki lub bekonu (ew. bulion warzywny lub z kurczaka). Mój wywar był z bekonu
-3 duże garści świeżej bazylii 
-170 g spaghetti (pominęłam)
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- oliwa z oliwek extra virgin
- tary ser parmezan 

 Przygotowanie

1. Pomidory obrałam ze skórki, usunęłam część nasienną i pokroiłam miąższ w grubą kostkę. 
2. Umyte i obrane marchewki pokroiłam w grubą kostkę. 
3. Liście selera naciowego oczyściłam z włókien i pokroiłam. 
4. Pora pokroiłam w talarki. 
5. Cebulę również pokroiłam w kostkę wielkości porównywalnej do pozostałych warzyw. 
6.  Kapustę umyłam i grubo posiekałam. 
7.  Do garnka z grubym dnem wlałam oliwę z oliwek, dodałam marchewki, pora, selera naciowego, cebulę, czosnek i rozmaryn. Na średnim ogniu warzywa podsmażałam 15 minut, aż zrobiły się miękkie. Następnie dodałam pokrojone pomidory i podgrzewałam jeszcze 2 minuty. Wlałam wywar i pod przykryciem, na małym ogniu gotowałam zupę 15 minut. Po tym czasie dodałam kapustę i gotowałam kolejne 10 minut. Na koniec dołożyłam bazylię (i połamany makaron jeśli używamy, ja pominęłam) oraz czosnek. Gotowałam na małym ogniu jeszcze 5 minut. 
8. Zupę doprawiłam solą i pieprzem. Powinna być gęsta i aromatyczna, a kapusta nie rozgotowana. 
9.  Gotową minestrone skropiłam oliwą extra virgin i posypałam parmezanem.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz