Zupa z bobu i młodych ziemniaków


Ta zupa to hit tego sezonu, gotuję od razu podwójną porcję aby starczyło jej na dłużej.

Składniki na 3 porcje:

- 2/3 szklanki ugotowanego i obranego bobu
- 1 łyżeczka cukru
- 1/2 kg młodych ziemniaków
- 2 łyżki oliwy extra vergine
- 1 łyżka masła
- 2 ząbki czosnku
- 1 litr bulionu jarzynowego lub drobiowego
- 4 łyżki posiekanego koperku
- 3 łyżki posiekanego szczypiorku
- 100 g śmietany 18% lub 12%
- ser feta 

 Przygotowanie:

1. Umyty pod bieżącą wodą bób umieściłam w garnku, zalałam wodą (wody powinno być dwa razy więcej niż bobu) i dodałam łyżeczkę cukru. Kiedy woda zaczęła się gotować dosypałam szczyptę soli i na średnim ogniu gotowałam bób 15-20 minut. Ostudzony bób obrałam ze skóry i odstawiłam na bok.
2.  Ziemniaki obrałam ze skóry, opłukałam i pokroiłam na plasterki. 
3. W garnku z grubym dnem podgrzałam oliwę z masłem, włożyłam ziemniaki i obsmażałam przez około 5 minut. Dodałam obrany i przepołowiony czosnek i smażyłam razem przez 2 minuty. 
4. Wlałam gorący bulion i zagotowałam. Zmniejszyłam ogień i gotowałam zupę pod przykryciem przez około 10 - 15 minut do czasu, aż ziemniaki zrobiły się miękkie. 
5. Wrzuciłam ugotowany bób i podgrzewałam jeszcze przez 2 minuty. 
6. Dodałam 3 łyżki posiekanego koperku i szczypiorek, odstawiłam z ognia. 
7. Śmietanę umieściłam w kubeczku i rozcieńczyłam kilkoma łyżkami letniej wody, następnie dodawałam po łyżce wywar z zupy za każdym razem mieszając. Dopiero taką zahartowaną śmietanę dodałam do garnka z zupą. 
8. Podawałam z pokruszoną fetą i resztą koperku.

Inspiracja: Kwestia Smaku


Brak komentarzy

Prześlij komentarz