Sernik na zimno z galaretkami


Ciasto dla mojego małego fana galaretek. Łatwe w wykonaniu choć czasochłonne ze względu na oczekiwanie, aż galaretki stężeją. Dlatego przygotowuję je dzień wcześniej. Sernik ten cieszy się powodzeniem nie tylko u dzieci. Przepis na niego pochodzi z Kwestii Smaku.

Składniki:

-  4 galaretki w różnych kolorach
- 2 galaretki cytrynowe
- 1 mała paczka okrągłych biszkoptów
- 500 g mascarpone
- 500 ml śmietanki 30%
-  4 łyżki cukru pudru 

Przygotowanie:

 1. Dzień wcześniej przygotowałam cztery galaretki. Każdą z nich oddzielnie zalałam 1,5 szklanki wrzącej wody, wymieszałam do rozpuszczenia proszku. Odstawiłam na bok, do czasu aż się schłodziły. Zimne włożyłam do lodówki aby całkowicie stężały.
2. Galaretki wyjęłam na deskę i pokroiłam w kostkę. 
3. Dwie galaretki cytrynowe rozpuściłam w 1,5 szklanki wrzącej wody. Całkowicie ostudziłam, ale nie dopuściłam do stężenia.
4. Dno tortownicy o średnicy 25 cm wyłożyłam papierem do pieczenia i zapięłam obręcz. Na dnie ułożyłam biszkopty.  
5. Do misy miksera wlałam schłodzoną śmietankę, dodać zimne mascarpone oraz cukier puder. Ubijałam mikserem na gęsty i puszysty krem, przez około 3 minuty. Cały czas ubijając, już na mniejszych obrotach miksera, dodawałam tężejącą galaretkę cytrynową.  Dodałam pokrojone galaretki zostawiając część do dekoracji. Delikatnie wszystko wymieszałam 
6. Gotową masę przelałam  do tortownicy i udekorowałam odłożonymi galaretkami. 
7. Schładzałam przez kilka godzin w lodówce.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz