Wytrawne muffinki z pomidorami, czarnymi oliwkami i serem feta


Takie muffiny świetnie nadają się na piknik, drugie, a nawet pierwsze śniadanie. Można je zjeść zamiast kanapki albo wziąć ze sobą w gości i postawić na imprezowym stole.

Składniki:

- 400 g pomidorów (mogą być koktajlowe)
- 150 g fety
- 340 g mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia (w przepisie są 4)
- 150 g brązowego cukru
- 3 jajka
- 100 g śmietany 18%
- 3 łyżki oleju słonecznikowego
- 3 łyżki oliwy
- łyżeczka soli
- łyżeczka pieprzu
- 2 łyżeczki ziół prowansalskich
- 2 łyżki czarnych oliwek bez pestek


Przygotowanie:

1. Pomidory przekroiłam na pół, usunęłam z nich miąższ, a resztę pokroiłam w kostkę (pomidorki koktajlowe zostawiam z miąższem). 
2. Fetę pokroiłam w małą kostkę. 
3. Mąkę wymieszałam z proszkiem do pieczenia, cukrem i solą. 
4. Jajka lekko roztrzepałam. 
5. Śmietanę wymieszałam z olejem słonecznikowym i oliwą, dodałam jajka, pieprz i wszystko ze sobą połączyłam. 
6. Dodałam mączną mieszankę, wsypałam zioła prowansalskie i wyrobiłam gładkie ciasto. Napełniłam nim foremki do muffinek, włożyłam po kilka kostek fety i pomidorów oraz pokrojone oliwki. Wstawiłam do piekarnika rozgrzanego do 210 stopni C na 20-25 minut. 
7. Gotowe muffiny przed wyjęciem z foremek ostudziłam.

Przepis: Magazyn Kuchnia




Brak komentarzy

Prześlij komentarz