Domowy rosół z kury



Przepisów na rosół jest tyle i rodzin. Każdy ma swój sprawdzony i ulubiony. Po rosole wołowo-drobiowym przyszła pora na domowy rosół z kury. Ważne jest aby kura była zdobyczna, wiejska albo przynajmniej ekologiczna. W razie czego można zastąpić ją kurczakiem, byle nie sztucznie hodowanym.

Składniki:

-  1/2 wiejskiej kury rosołowej (1,20kg-1,50 kg)
- kawałek szpondra albo wołowiny (opcjonalnie)
- 5 średnich marchewek 
-  pół selera z nacią
- 3 pietruszki 
- por
- 1 cebula 
- 3 gałązki natki pietruszki 
- 3 gałązki tymianku 
- 2 liście laurowe 
- 12 ziaren pieprzu 
- 5 ziaren ziela angielskiego 
- 1/2 łyżki soli 
- kilka kawałków suszonych grzybów
- 3 litry wody 
- makaron np. krajanka


Przygotowanie:

1. Mięso umyłam i włożyłam do pięciolitrowego garnka. Zalałam zimną wodą i zagotowałam. Wodę wylałam, kurę ponownie przepłukałam, umieściłam w garnku i zalałam 3 litrami świeżej wody.
2. Wsypałam pół łyżki soli i gotowałam 60 minut na wolnym ogniu. 
3. Cebulę  przekroiłam na pół i przypiekłam mocno nad gazem ze wszystkich stron.
4. Na suchej patelni podprażyłam pieprz, ziele angielskie i liście laurowe.
5. Kiedy minęła godzina od czasu kiedy zaczęłam gotować mięso, dodałam do garnka obraną włoszczyznę, umytą nać selera, pietruszki,tymianek, podpieczoną cebulą, podprażone przyprawy i grzyby.
6. Gotowałam na wolnym ogniu 2-3 godziny.
7. Jeśli w czasie gotowania pojawiają się szumowiny to usuwam je z garnka.
8. Ugotowaną zupę odcedziłam, doprawiłam solą. 
9. Tuż przed podaniem ugotowałam makaron według instrukcji na opakowaniu.
10. Zupę podałam z makaronem, kawałkami marchewki, pietruszki, mięsa i natką pietruszki. 


Brak komentarzy

Prześlij komentarz