Kapusta z pieczarkami


Do Świąt jeszcze chwila, ale można pomyśleć już o niektórych potrawach np. kapuście. Tym razem suszone grzyby zastąpiłam pieczarkami. Wyszło taniej, ale równie smacznie. Publikuję teraz ten przepis ponieważ taką kapustę można przygotować wcześniej i zamrozić. Świetnie smakuje jako oddzielne danie ale możemy użyć jako farsz do pierogów, pasztecików czy krokietów.

Składniki:

- 1,5 kg kiszonej kapusty, niezbyt kwaśnej
- 1 szklanka bulionu z warzyw lub wody (ewentualnie więcej)
- 2 liście laurowe
- ziaren ziela angielskiego
- 1 łyżeczka suszonego majeranku
- 2-3 łyżki oleju
- 2 średnie cebule, pokrojone w drobną kostkę
- 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
- 3/4 kg pieczarek
- sól
- świeżo mielony pieprz, do smaku

Przygotowanie:

1. Kapustę odcisnęłam i posiekałam. Przełożyłam do garnka, wlałam bulion do wysokości kapusty, włożyłam liście laurowe, ziele angielskie i majeranek. Gotowałam około 60 minut, aż kapusta stała się miękka.
2. Na dużej patelni rozgrzałam olej i zeszkliłam na niej cebulę z czosnkiem. Dodałam pokrojone w półplasterki pieczarki. Smażyłam na dużym ogniu, aż pieczarki się zarumieniły i wyparowała z nich woda. Dodałam do garnka z kapustą.
3. Całość przyprawiłam do smaku solą, pieprzem i jeszcze przez chwilę podgrzewam.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz