Pasta z pieczonego czosnku


Pasta z czosnku to fantastyczne urozmaicenie dla naszych kanapek. Jest też doskonałą propozycja na przeziębienia.

Składniki:

- 1 puszka białej fasoli, lub 1/2 szklanki suchej fasoli namoczonej i ugotowanej do miękkości
- 1 główka czosnku
- 1 gałązka świeżego rozmarynu lub
- 1/2 łyżeczki suszonego rozmarynu
- 1/3 szklanki oliwy z pierwszego tłoczenia
- 1/2 łyżeczki soku z cytryny
- 1/4 łyżeczki skórki otartej z cytryny
- sól do smaku
-  czarny pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni. Główkę czosnku delikatnie nasmarowałam odrobiną oliwy i piekłam przez około 20 – 30 minut pilnując, aby wierzchnia część nie zaczęła się przypalać.
2. Miękki, upieczony czosnek wyjęłam z piekarnika i ostudziłam.
3. Gałązkę rozmarynu oskubałam z liści, listki dokładnie posiekałam, a następnie w blenderze utarłam razem z oliwa. 
4. Czosnek wycisnęłam z łupin, dodałam do oliwy razem z resztą składników i utarłam na gładką pastę. Doprawiłam do smaku solą i czarnym pieprzem. 

Przepis: Jadłonomia


Brak komentarzy

Prześlij komentarz