Ucierane ciasto z jesiennymi malinami


Robiąc zakupy w osiedlowym warzywniaku trafiłam na jesienną odmianę malin. Część z nich zjadł mój syn, a z reszty postanowiłam zrobić błyskawiczne, ucierane ciasto. 
Maliny śmiało można zastąpić innymi owocami: morelami, śliwkami, porzeczkami...

Składniki na kruszonkę

- 125 g masła 
- 160 g mąki pszennej 
- 1/2 szklanki cukru 

Składniki na ciasto:

- 200 g miękkiego masła 
- 200 g mąki pszennej 
- 150 g cukru 
- 50 g mąki ziemniaczanej 
- 4 jajka 
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
- 1 łyżka cukru waniliowego
- około 500 g malin


Przygotowanie:

1. Ciasto zaczęłam robić od przygotowania kruszonki. Dlatego roztopiłam w rondelku masło. Kiedy ostygło wymieszałam je z mąką i cukrem. Wstawiłam do lodówki.
2. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C.
3. Tortownicę o średnicy 23-24 cm posmarowałam tłuszczem.
4. W dzieży miksera masło przez 8 minut ucierałam z cukrem i z cukrem waniliowym na gładką, puszystą masę.
5. Mąkę wymieszałam z proszkiem do pieczenia i mąką ziemniaczaną. Stopniowo do masła dodawałam jajka oraz mąkę. Mieszałam mikserem na małych obrotach.
 6. Ciasto przełożyłam do formy, wyrównałam powierzchnię i wyłożyłam malinami. Owoce przykryłam kruszonką. 
7. Wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam około 50-60 minut. 



3 komentarze