Makaron z krewetkami i pomidorkami koktajlowymi


Łatwy i smaczny makaron z krewetkami, którego przygotowanie nie wymaga poświęcenia zbyt dużej ilości czasu. Kwadrans i wszystko gotowe.

Składniki na 2 porcje:

- 2 łyżki oliwy z oliwek 
- 2-3 posiekane ząbki czosnku
- 1 szklanka małych krewetek
- kilkanaście pomidorków koktajlowych, przekrojonych na pół
- pół pęczka posiekanej, świeżej natki pietruszki albo bazylii, w zależności co mam pod ręką
- 1/4 łyżeczki soli
- szczypta płatków ostrej papryczki (opcjonalnie) 
- 1-2 łyżki masła
- czarny pieprz do smaku
- 200- 250 g tagliatelle albo spaghetti

Przygotowanie:

1. Makaron ugotowałam al dente, w lekko osolonej wodzie, według instrukcji podanej na opakowaniu.
2. Na średnią patelnię wlałam oliwę z oliwek i przez 30- 60 sekund podsmażałam czosnek. Dodałam krewetki, które gotowałam, mieszając co jakiś czas, 2-3 minuty, aż stały się półprzezroczyste.
3. Dodałam ugotowany makaron, przekrojone na pół pomidorki koktajlowe, masło, sól, pieprz (i chili) oraz połowę natki pietruszki. Gotowałam około 2 minut, aż pomidorki się podgrzały, a sos pokrył makaron. 
4. Podałam w głębokim talerzu z pozostałą natka pietruszki.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz