Sałatka z serem halloumi

    Nie wiem, kto jest gwiazdą tej sałatki. Kurczak? A może ser? W każdym razie jest to mega smaczna kombinacja.

    Składniki na marynatę do kurczaka:

- 2 ząbki czosnku wyciśnięte przez praskę
    -2 łyżeczki bulionu w proszku albo vegety
    - 4 łyżki słodkiego sosu chili
    - 2 łyżki świeżo wyciśniętego soku z limonki
    - sól do smaku
    - łyżeczka octu balsamicznego
Składniki na sałatkę:
- 300 g piersi z kurczaka pokrojonej na małe kawałki
- 180 g sera halloumi pokrojonego w plastry albo w paski
- kilka plasterków świeżego ogórka
- kilka-kilkanaście pomidorków koktajlowych przekrojonych na pół
- kawałek czerwonej papryki pokrojonej w kostkę
    - około 160g -180 g mieszanki ulubionych sałat
    - ½ czerwonej cebuli pokrojonej w piórka albo w cienkie plastry
    - sól do smaku

Składniki na dressing:

    - 2 łyżki oliwy z oliwek czosnku
    - 2 łyżki soku z limonki
    - 1/2 łyżki brązowego cukru
    - sól do smaku

Przygotowanie:

    1. W misce wymieszałam wszystkie składniki marynaty do kurczaka. Dodałam mięso i odstawiłam na 1-2 godziny do lodówki.
2. Na patelni przez kilka minut smażyłam kurczaka,się zarumienił i nie był surowy w środku. Odłożyłam na bok.
3. Na patelni do grillowania smażyłam po obu stronach ser halloumi, na złoty kolor. 
4. W małym naczyniu wymieszałam składniki dressingu. 
5. W dużym, głębokim talerzu rozłożyłam sałatę, położyłam na nią kurczaka, halloumi, pomidory i plastry cebuli. 
Wszystko skropiłam dressingiem i octem balsamicznym


Brak komentarzy

Prześlij komentarz