Śledzie z koperkiem i cebulą

Dzisiaj prosty przepis na jedną z moich ulubionych bożonarodzeniowych potraw czyli śledzie.

Składniki na dwa litrowe słoiki:
 

- 6 płatów śledziowych z beczki

- 3-4 cebule

- pęczek koperku

- kilka liści laurowych

- kilka owoców ziela angielskiego

- kila ziaren czarnego pieprzu

- olej lniany lub rzepakowy

- około 2 szklanek mleka i wody do namoczenia śledzi



Przygotowanie:



1. Śledzie opłukałam i przez 2- 4 godziny moczyłam w mleku wymieszanym z wodą.

2. Po tym czasie każdy płat śledziowy opłukałam i pokroiłam na kawałki.

3. Cebulę obrałam i pokroiłam w kostkę, a umyty i osuszony koperek posiekałam.

4. Na dnie każdego słoika ułożyłam warstwami cebulę, listek laurowy, ziele angielskie, śledzie, ziarna pieprzu, koperek. Kiedy powstało kilka warstw pełny słoik zalałam olejem i wstawiłam do lodówki. Śledzie najwcześniej podaję po kilkunastu godzinach.



 




Brak komentarzy

Prześlij komentarz