Česneková polévka czyli czeska zupa czosnkowa

Česnečkę czyli zupę czosnkową jadłam do tej pory tylko w restauracjach.

Wspaniała česnečka była w nieistniejącej od roku Hospodzie Českej w Ustroniu.

Dzisiaj pierwszy raz próbowałam w domu powtórzyć jej smak. Wyszła smaczna, ale do tej z Ustronia jednak jej daleko 🧄🥄

Składniki:

 

- 2- 3 główki czosnku

- 1,5 litra bulionu gotowanego na kurczaku

- po jajku na każdą porcję zupy

- łyżka masła, oleju, smalcu albo oliwy z oliwek

- ser żółty, Czesi podobno używają do tej zupy ser ołomuniecki

grzanki z czerstwego albo tostowego chleba

- do smaku suszony majeranek, pieprz, sól, kminek, suszony czosnek



Przygotowanie:


1. Zupę rozpoczęłam od przygotowania bulionu drobiowego.

2. Kiedy bulion był gotowy obrałam czosnek, a ząbki przecisnęłam przez praskę.

3. W garnku roztopiłam łyżkę tłuszczu dodałam sprasowany czosnek, który lekko podsmażałam pilnując aby się nie przypalił, bo wtedy będzie gorzki. Do podsmażonego czosnku wlałam bulion i gotowałam około 20 minut.

4. Chleb pokroiłam w kostkę i podsmażyłam. Dodajemy go po nalaniu zupy na talerze.

5. Na spód talerza wsypałam starty ser, zalałam go zupą. Na wierzch położyłam grzanki. Wlałam zupę.

6. Jajka przez 10 sekund sparzałam we wrzątku, a następnie do każdego talerza wbiłam samo żółtko.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz