Paszteciki ze szparagami i szynką prosciutto


To mój ulubiony przepis z wykorzystaniem szparagów w głównej roli.

Składniki:

- opakowanie gotowego ciasta do croissantów, ciasta francuskiego albo gotowego ciasta parzonego o wymiarach 35 cm x 23 cm
- około 18- 24 szparagów
- 2 łyżki zielonego pesto
- 6 plasterków szynki prosciutto
- 85 g startego żółtego sera np. emmentaler
- mleko do posmarowania pasztecików
- czarny pieprz do smaku.


Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do temperatury 220 stopni C.
2. Szparagi umyłam, odłamałam twarde końcówki i przez około 6 minut gotowałam na parze.
3. Ciasto pokroiłam na sześć kwadratów o długości boku 12 cm.
4. Kawałki pokrojonego ciasta ułożyłam na papierze do pieczenia, rozsmarowałam na nim zielone pesto, i na środku każdego z nich, po przekątnej,  ułożyłam po 3- 4 szparagi owinięte plasterkiem szynki. Posypałam startym żółtym serem i oprószyłam świeżo zmielonym pieprzem.
5. Przeciwne boki kwadratów złożyłam do środka i posmarowałam mlekiem. 
6. Paszteciki piekłam w rozgrzanym piekarniku 25 minut. Jeśli zbyt mocno w trakcie pieczenia się zarumienią, obniżam temperaturę pieczenia, a wierzch pasztecików przykrywam folią aluminiową.

* "Książka kucharska włoskiej Mamy"- inspiracja




Brak komentarzy

Prześlij komentarz