Jogurtowe ciasto z truskawkami

Wreszcie nadszedł czas na sezonowe owoce. Na pierwszy ogień poszło ciasto z truskawkami. Kupiłam ich tak dużo, że żeby się nie zepsuły z części owoców upiekłam to ciasto. Jest ono wilgotne, ale jednocześnie puszyste i delikatne.
Jeszcze nie zdążyło ostygnąć, a my już je zjadamy.

Składniki:

- 160 g masła
- 1,25 szklanki drobnego cukru
- 1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią
- 3 duże jajka
- 1,75 szklanki mąki pszennej
- 180 g greckiego jogurtu
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- cukier puder do oprószenia ciasta
- około 300-400 g truskawek

Przygotowanie:

1. Produkty na ciasto wyjęłam wcześniej z lodówki aby osiągnęły temperaturę pokojową.
2. Truskawki umyłam, odszypułkowałam i odsączyłam. Większe z nich przekroiłam na pół.
3. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni C.
4. Do makutry włożyłam pokrojone masło razem z cukrem i cukrem waniliowym. Ucierałam na średnich obrotach przez około 5-8 minut, aż otrzymałam gładką i puszystą masę. Nie przerywając ucierania, wbijałam kolejno po jednym jajku, w około 3 minutowych odstępach czasu. Następnie dodawałam po kilka łyżek przesianej mąki z proszkiem do pieczenia i miksowałam na mniejszych obrotach do połączenia się składników.
5. Na koniec, drewnianą łyżką , do utartych składników wmieszałam jogurt.
6. Ciasto przełożyłam do okrągłej 22 cm formy, której spód wyłożyłam papierem do pieczenia. Powierzchnię ciasta wyrównałam, a na wierzchu ułożyłam truskawki.
7. Gotowe wstawiłam do piekarnika i piekłam do tak zwanego suchego patyczka około 50-60 minut.
8. Przed podaniem oprószyłam je cukrem pudrem.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz