Muffinki marchewkowo-bakaliowe z kruszonką

Składniki na ciasto:

- 150 g mąki pszennej
- łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 120 g cukru
- 2 jajka
- 8 g cukru waniliowego
- łyżeczka cynamonu
- jabłko obrane i starte na tarce
- 150 g -200 g obranej i startej na tarce marchewki
- 50 g orzechów włoskich
- 30 g płatków kokosowych
- kilkanaście sztuk pokrojonych suszonych śliwek
- 20 g suszonej żurawiny
- 10 g pestek słonecznika
- 80 ml oleju

Składniki na kruszonkę:

- 40 g mąki
- 10 g cukru
- 30 g masła

- 20 g błyskawicznych płatków owsianych 


- 20 g sezamu

- łyżka miodu
- łyżeczka wody
- łyżeczka oleju

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 170 stopni C.
2.Najpierw przygotowałam kruszonkę. Wszystkie składniki wsypałam do miski, wymieszałam i odstawiłam na bok na czas przygotowania ciasta.
3. Mąkę, proszek do pieczenia, cynamon i sól dokładnie wymieszałam.
4. Jajka ubiłam z cukrem i wanilią. Dodałam olej oraz starte marchew i jabłko. Wmieszałam wszystkie bakalie, a na końcu suche produkty. Chwilę mieszałam do połączenia się składników.
5. Formę na muffiny wyłożyłam papilotkami, do których wlałam przygotowane ciasto.
6. Na wierzch każdego muffina wsypałam kruszonkę.
7. Muffiny wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam 25 minut.
8. Gotowe studziłam na kratce.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz