Babka z polewą czekoladową

Składniki na babkę:

- 125 g masła
- 3/4 szklanki drobnego cukru
-2 jajka
- szklanka jogurtu ( w przepisie jest jogurt grecki, użyłam klasyczny)
- 2 szklanki mąki pszennej
- łyżeczka proszku do pieczenia
- 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
- pół szklanki kakao

Przygotowanie:

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

1. Mąkę, kakao, sodę i proszek przesiałam do miski.
2. Masło i cukier utarłam mikserem, do otrzymania jasnej i puszystej masy. Wbijałam kolejno jajka, jedno po drugim, cały czas ucierając.
3. Mąkę dodawałam na zmianę z jogurtem, miksując tylko do połączenia składników.
4.  Formę do babki wysmarowałam masłem i oprószyłam mąką pszenną.
5. Ciasto przełożyłam do formy.
6. Piekłam w temperaturze 150ºC około 60 minut, do tzw. suchego patyczka. Wyjęłam z piekarnika, lekko przestudziłam w foremce, następnie wyjęłam i studziłam na kratce.


Składniki na polewę:

- 100 ml mleka 
- 100 g czekolady (70% kakao) 
- 15 g cukru 
- 15 g masła 

Przygotowanie:

1. Do gorącego, zagotowanego mleka wrzuciłam połamaną czekoladę. Dodałam cukier i masło i delikatnie mieszałam do powstania błyszczącej,  gładkiej polewy. 
Gotową i lekko przestudzoną polałam ciasto.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz