Ciasto dyniowe z kremem z daktyli

Składniki:

- szklanka mąki pszennej razowej
- 3/4 mąki pszennej
- 3/4 szklanki brązowego cukru
- łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 1/4 łyżeczki imbiru
- 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
- szczypta soli

- 1 szklanka puree z dyni
- 1/2 szklanki oleju
- 1/3 szklanki mleka roślinnego

Składniki na krem z daktyli:

- 1/2 szklanki daktyli
- 3-4 łyżki mleka roślinnego
- 3 łyżki kakao
- szczypta soli

Przygotowanie:

1. W większej misce wymieszałam wszystkie suche składniki, a drugiej wszystkie mokre.
2. Piekarnik rozgrzałam do 175 stopni C,
3. Mokre składniki wrzuciłam do suchych i dokładnie wymieszałam. 
4. Przełożyłam ciasto do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam przez 45-60 minut- do czasu, aż patyczek wbity w ciasto był suchy.
5. W międzyczasie daktyle zalałam wodą i odstawiłam na 15-30 minut. Odcedziłam, dodałam pozostałe składniki kremu i zmiksowałam blenderem na gładką masę.
6. Upieczone ciasto ostudziłam, wyjęłam z keksówki i posmarowałam kremem.

przepis: "Jadłonomia"

Brak komentarzy

Prześlij komentarz