Zupa z fasolką szparagową i świeżymi pomidorami

Ta kolorowa fasolowa zupa sprawdza się o każdej porze roku. 

Składniki:

- 2 łyżki oliwy z oliwek
- 1 posiekana cebula
- 2 posiekane ząbki czosnku 
- 2 średnie ziemniaki pokrojone w kostkę
- 1 marchewka pokrojona w talarki
- 1 pietruszka pokrojona w talarki
- 3-4 pomidory bez skóry pokrojone w kostkę
- 30 dag fasolki szparagowej, z obciętymi końcówkami 
- 5-6 filiżanek bulionu z warzyw 
- 1/2 łyżeczki czarnego pieprzu
- sól do smaku
- 1/4 łyżeczki suszonej bazylii- natka pietruszki albo koperek (opcjonalnie) 
 
 Przygotowanie:

1. W garnku z grubym dnem rozgrzałam oliwę, wrzuciłam cebulę, marchewkę, pietruszkę i podsmażałam przez 3 minuty.
2. Wlałam bulion, dołożyłam obrane ziemniaki, pomidory i czosnek. Zagotowałam. Doprawiłam solą, pieprzem i bazylią.
3. Na wolnym ogniu gotowałam 15 minut. 
4. Dodałam zieloną fasolę, którą przed wrzuceniem do garnka przekroiłam na pół i na małym gazie gotowałam 
około 15-20 minut, aż fasolka zrobiła się miękka albo al dente. 
6. Kiedy wszystkie warzywa stały się miękkie zupa była gotowa do podania. 
Świetnie smakuje z dodatkiem posiekanej natki pietruszki albo z koperkiem.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz