Czekoladowy budyń jaglany


Budyń ten często pojawia się u nas w czasie przeziębienia i kataru. Podobno spożywanie kaszy jaglanej skraca katar o dwa dni, gdyż ma działanie osuszające i pomaga w pozbyciu się zalegającego śluzu.

kasza jaglana skraca katar o dwa dni

Czytaj więcej: https://www.sosrodzice.pl/kasza-jaglana-wlasciwosci/
działanie osuszające, pozwala pozbyć się zalegającego śluzu

Czytaj więcej: https://www.sosrodzice.pl/kasza-jaglana-wlasciwosci/
działanie osuszające, pozwala pozbyć się zalegającego śluzu

Czytaj więcej: https://www.sosrodzice.pl/kasza-jaglana-wlasciwosci/

Składniki na 4 porcje:



- 1,5-2 szklanki mleka roślinnego (albo krowiego), w przepisie są 2 mleka, dla mnie to za dużo
- ⅓ szklanki kaszy jaglanej
- 15 – 20 daktyli
- 200 g gorzkiej czekolady (tabliczka)
- 1 łyżka oleju z pestek winogron, kokosowego lub innego delikatnego w smaku
- ¼ łyżeczki soli morskiej


Przygotowanie:

1. Kaszę jaglaną przelałam wrzątkiem, a następnie opłukałam kilkakrotnie pod bieżącą wodą. 
2. Wsypałam kaszę do rondelka z grubym dnem, dodałam mleko, daktyle, olej i szczyptę soli. Doprowadziłam do wrzenia, zmniejszyłam gaz do minimum i na małym ogniu pod przykryciem gotowałam 15-20 minut, aż kasza zrobiła się miękka i wchłonęła cały płyn. 
3. Czekoladę połamałam na kostki i włożyłam do gorącego mleka z kaszą. Mieszałam do czasu rozpuszczenia czekolady. Jeszcze gorącą kaszę zmiksowałam blenderem do otrzymania bardzo gładkiej masy. Gorący budyń przelałam do salaterek i podałam z ulubionymi owocami i bakaliami.
Inspiracja: "Jadłonomia" 




Brak komentarzy

Prześlij komentarz