Parówki w cieście francuskim z żółtym serem i jajkiem


Na zrobienie parówek i jajka owiniętych we francuskie ciasto namówił mnie mąż, który znalazł TEN PRZEPIS w internecie i nie dawał mi spokoju do czasu, aż mu tego nie upiekłam. Moje nie wyszły tak zgrabnie, ale "zleceniobiorca" mimo wszystko był bardzo zadowolony.

Składniki:

- 4 parówki (użyłam 5)
- 4-5 patyczków do szaszłyków 
- opakowanie ciasta francuskiego
- pół szklanki startego, ulubionego żółtego sera
-  sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- posiekany szczypiorek
- 4- 5 żółtek

Przygotowanie:

1. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C.
2. Parówki nadziałam na wykałaczki, odcięłam końcówki i w mniej więcej centymetrowych odstępach zrobiłam wzdłuż nich nacięcia, ale delikatnie żeby parówki się nie przerwały (wszystko krok po kroku można zobaczyć na tym filmie )
3. Wyjęłam wykałaczki, a z parówek stworzyłam okrąg.
4. Z ciasta francuskiego wycięłam 5 (tyle ile mamy parówek) kółek, o średnicy ze 1-2 cm większej niż zwinięte parówki.
5. Każdą z parówek ułożyłam na okrągłym kawałku ciasta i delikatnie wykałaczką wkładałam między cięcia parówki ciasto, tworząc w ten sposób kwiat.
6. Do środka uformowanego kwiatka włożyłam po 1-2 łyżkach startego sera. Oprószyłam solą, pieprzem i na 10 minut wstawiłam do rozgrzanego piekarnika.
7. Po 10 minutach do środka każdego kwiatka wbiłam żółtko i zapiekałam kolejne 3 minuty.
8. Gotowe danie można podać ze szczypiorkiem, ale że u  najmłodszego z chłopaków nie cieszy się on szacunkiem to go pominęłam.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz