Likier piernikowy na Boże Narodzenie


Składniki:

- 250 ml wódki

- 200 g gotowej masy kajmakowej (chyba najlepiej wypada ta z Gostynia)

- 200 g mleka skondensowanego niesłodzonego

- 1 łyżka kakao

- 1 łyżka przyprawy do piernika  ( bez mąki w składzie)

- 2 łyżeczki ekstraktu migdałowego


Przygotowanie:

1. Masę kajmakową wymieszałam dokładnie z mlekiem skondensowanym.
2. Dodałam kakao, przyprawę do piernika i ekstrakt migdałowy. Wymieszałam dokładnie do połączenia wszystkich składników. Następnie cienką stróżką wlewałam wódkę, cały czas mieszając trzepaczką.
3. Likier przelałam do butelki, zakręciłam, odstawiałam na minimum 7 dni w ciemne i chłodne miejsce aby wszystkie smaki się przegryzły.
Przed użyciem likier należy wstrząsnąć. 
 
Filozofia Smaku 
 

 


Brak komentarzy

Prześlij komentarz