Puszyste pierniczki z ciasta długodojrzewającego

 

 Składniki:

    - 500 g miodu naturalnego np. akacjowego

    - 1,5 szklanki cukru

    - 250 g masła

    - kg mąki pszennej

    - 3 jajka

    - 3 łyżeczki sody oczyszczonej

    - 125 ml mleka

    - pół łyżeczki soli

    - 80 g przyprawy korzennej do piernika

Przygotowanie:

1. Miód, cukier i masło pomału podgrzewałam. Kiedy zaczęło wrzeć wymieszałam do całkowitego rozpuszczenia cukru.

2. Do wystudzonej masy dodałam mąkę pszenną, sodę oczyszczoną rozpuszczoną w mleku, jajka, sól i przyprawę do piernika.

3. Ciasto dokładnie wyrobiłam i przełożyłam do kamionkowego, szklanego lub emaliowanego garnka. Przykryłam lnianą ścierką i odstawiłam do lodówki) na 5 – 6 tygodni.

 

Przygotowanie

1. Przed pieczeniem ciasto podzieliłam na kilka części żeby łatwiej było wałkować.

2. Przygotowałam blachy, które posmarowałam masłem i wyłożyłam papierem do pieczenia.

3. Każdą z części piernika rozwałkowałam na grubość około 0,5 cm i wycinałam foremkami pierniczki.

4. Piekłam w piekarniku ustawionym na termoobieg w temperaturze 170ºC przez 15 – 20 minut. Gotowy wyjęłam i ostudziłam.

 

Składniki na glazurę:


- 80 g cukru pudru

- 1/8 łyżeczki mielonego cynamonu

- 15 g masła, stopionego i ciepłego

- 1 łyżka soku z cytryny

- 1 łyżeczka ciepłej wody

 W czasie gdy ciastka się pieką, bo muszą być ciepłe przy glazurowaniu, przygotowuję glazurę. Cukier puder i cynamon przesiałam do miseczki, dodałam stopione masło, rum (albo sok z cytryny) oraz wodę. Wymieszałam łyżką na gładko. Glazura nieco zgęstniała ( jeśli jest za gesta można ją rozcieńczyć ciepłą wodą).

7. Pierniczki wyjęłam z piekarnika, odstawiłam na 5 minut, a następnie za pomocą pędzla posmarowałam glazurą. Przełożyłam na metalową kratkę, by wystygły.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz