Ciasteczka z tahini

Składniki:

- 150 g cukru
- 150 g masła (temperatura pokojowa)
- 110 jasnej pasty tahini
- 1/2 łyżeczki esencji waniliowej
- 25 ml śmietany kremówki
- 270 g mąki pszennej
- 1 łyżeczka mielonego cynamonu

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni C ( termoobieg)
2. Cukier z masłem umieściłam w misce miksera i za pomocą mieszadła łopatkowego mieszałam minutę na średnich obrotach, aż składniki się połączyły.
3. Cały czas miksując dodałam pastę tahini, esencję, waniliową, śmietanę, a na koniec mąkę. Mieszałam jeszcze przez minutę do powstania jednolitej masy.
4. Przełożyłam ciasto na stolnicę i zagniatałam, aż stało się gładkie.
5. Odrywałam 20 g kawałki ciasta, z których w ręku kształtowałam kulkę. Naciskałam lekko widelcem, żeby trochę się spłaszczyła i przejęła ząbkowany wzór.
6. Ciasteczka układałam w 3 cm odstępach na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Każde z nich oprószyłam odrobiną cynamonu.
7. Piekłam 15-17 minut, aż ciasteczka zarumieniły się na złoty kolor.
8. Gotowe przełożyłam na kratkę do studzenia. 
Ciasteczka można przechowywać do 10 dni w hermetycznym pojemniku.

przepis: "Jerozolima" Yotam Ottolenghi i Sami Tamimi

Brak komentarzy

Prześlij komentarz