Gulasz malijski

Składniki:

- 1/2 laski cynamonu
- 1 łyżeczka nasion kuminu
- 1/2 łyżeczki nasion kolendry
- 1/4 łyżeczki nasion fenkułu
- 1/4 łyżeczki nasion czarnego pieprzu
- 1/2 cebuli
- 3 centymetrowy kawałek imbiru
- olej do smażenia
- batat (250 g)
- 2 puszki ciecierzycy (albo 1,5 szklanki suchej do namoczenia i ugotowania)
- 1/4 łyżeczki płatków chili
- 1/4 łyżeczki pieprzu cayenne
-puszka pomidorów krojonych
- 1,5 szklanki warzywnego bulionu
- 6 łyżek masła orzechowego
- sól do smaku
- 1-2 łyżki soku z cytryny
- garść jarmużu

Przygotowanie:

1. Rozgrzałam małą patelnię. Po kolei, osobno, prażyłam na niej przyprawy, do chwili aż zaczynały intensywnie pachnieć. Gotowe przesypałam do młynka i zmieliłam.
2. Cebulę, imbir obrałam ze skóry i posiekałam. 
3. Obranego batata pokroiłam w  grubą kostkę.
4. W garnku rozgrzałam olej, dodałam pokrojoną cebulę razem z imbirem i smażyłam około 2 minut. Następnie dodałam batata, odcedzoną ciecierzycę, płatki chili, pieprz cayenne oraz wszystkie zmielone przyprawy. Smażyłam przez 1-2 minuty, po czym wlałam pomidory i dusiłam przez 3 minuty.
5. Wlałam bulion, masło orzechowe oraz szczyptę soli. Garnek przykryłam i gotowałam przez 18-25 minut, aż bataty zrobiły się miękkie. Na koniec dodałam garść liści jarmużu, sok z cytryny. Dosmaczyłam solą.
6. Danie to podaję najczęściej z sorgo, komosą ryżową albo inną ulubioną kaszą lub pieczywem.

Przepis: "Nowa Jadłonomia", Marta Dymek

4 komentarze

  1. Ale dlaczego słowem nie wspomniałaś, że przepis jest żywcem przepisany z książki Marty Dymek?

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepraszam, teraz doczytałam, że jednak jadłonomia jest podpisana jako autorka! Przyznaję się do błędu, moje przeoczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na liście składników brak batata :/

    OdpowiedzUsuń