Czekoladowy tort z KitKat i M&M's

    na 3 urodziny Hani


Składniki na ciasto czekoladowe:

-  60 g czekolady gorzkiej lub mlecznej
- 110 ml mleka
- 130 g masła
- 200 g cukru
- 2 jajka
- 110 ml jogurtu naturalnego
- 200 g mąki pszennej
- 2 5g kakao
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
-  ¾ łyżeczki sody oczyszczonej
-  szczypta soli

Przygotowanie ciasta

1. Mleko, masło, cukier i kakao podgrzałam w garnku, mieszając do połączenia się składników i powstania jednolitej masy. Należy uniknąć zagotowania!
2.  Dodałam posiekaną czekoladę i mieszałam do momentu, aż czekolada się rozpuściła. Pozostawiłam do ostygnięcia.
3. W misce roztrzepałam jajka, do których dodałam  jogurt. Wymieszałam i wlałam przestudzoną masę kakaową. Ponownie wymieszałam, aż wszystkie składniki się połączyły.
4. W drugiej misce wymieszałam mąkę z proszkiem, sodą i szczyptą soli.
5. Zawartość obu misek połączyłam  za pomocą trzepaczki.
6. Dwudziesto centymetrową tortownicę wyłożyłam papierem do pieczenia. Następnie zacisnęłam obręcz
7. Ciasto wstawiłam do nagrzanego do 180 stopni C piekarnika i piekłam 50 minut do tzw. suchego patyczka.
8.  Po upieczeniu pozostawiłam ciasto na chwilę w piekarniku przy uchylonych drzwiczkach.
9. Lekko ostudzone ciasto oddzieliłam nożem od tortownicy i odwróciłam razem z formą do góry dnem na blat wyłożony papierem do pieczenia. (W ten sposób uzyskałam płaską górę ciasta, a papier do pieczenia zapobiega przyklejeniu się ciepłego ciasta do blatu).
10. Pozostawiłam do ostygnięcia. Następnie przecięłam w poziomie dwukrotnie tak, aby powstały 3 blaty. 

Składniki na poncz

- 80 ml przegotowanej wody 
- 6 łyżek syropu z ananasów z puszki 

Przygotowanie  ponczu

1. Ananasy odsączyłam na sitku. (Syropu nie wylewać!!!! ). 
2. Odważyłam 200 g ananasa i odstawiłam na bok. 
3. Odmierzyłam 6 łyżek syropu i wymieszałam z  80 ml przegotowanej wody.

Składniki na krem z serka mascarpone:

250 g serka mascarpone
- 300 g słodkiej śmietany 30- 36%
- 30 g cukru pudru
- 200 g kawałków ananasa z puszki

Przygotowanie kremu:

1. Zimną śmietanę i zimny serek przełożyłam do miski i zmiksowałam razem na sztywną, puszystą masę. 
2. Pod koniec ubijania dodałam cukier puder. 
3. Na końcu wmieszałam delikatnie 200 g kawałków ananasa.

Składniki na masę do obłożenia tortu

- 170 g masła 
- 100 g czekolady gorzkiej 

Przygotowanie masy:

 1. Połamaną czekoladę roztopiłam w kąpieli wodnej. Pozostawiłam do ostygnięcia.
2. Miękkie masło utarłam mikserem na puszystą, jasną masę. Miksując dodawałam stopniowo czekoladę. 

Dodatkowo

- wafelki KitKat (zużyłam 44 sztuki) 
- drażetki m&m's (użyłam 250 g, ale może być więcej)

Wykończenie tortu:


1. Na paterze ułożyłam pierwszy blat ciasta. Nasączyłam częścią ponczu.  Równomiernie rozłożyłam połowę kremu, którą przykryłam drugim blatem. Ponownie nasączyłam ponczem i wyłożyłam resztę kremu. Przykryłam trzecim blatem, który również nasączyłam. 
2.  Czekoladową  masą posmarowałam bok i górę tortu.
3. Wafelki KitKat rozdzieliłam nożem na pojedyncze sztuki i obłożyłam nimi bok tortu. Na górę tortu wysypałam drażetki m&m's.
4. Ciasto obwiązałam wstążką. Zawiązałam na kokardkę.

Tort najlepiej przygotować dzień wcześniej i przechowywać w lodówce, a same m&m’s-y wysypać na górę tortu przed samym podaniem.

przepis: http://www.domowe-wypieki.pl/




2 komentarze

  1. Ślicznie Ci wyszedł. Ja robiłam go parę lat temu ( Zdjęcia są na moim blogu: lubie.gotowac.com)

    OdpowiedzUsuń
  2. po prostu... sama słodycz. I to dosłownie!

    OdpowiedzUsuń