Ciasto cytrusowe z makiem

Składniki:

-  175 g masła
-  130 g drobnego cukru do wypieków
- 3 jajka, roztrzepane
- 250 g mąki pszennej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
- 50 g maku
- otarta skórka z 2 pomarańczy - otarta skórka z 2 cytryn
- 4 łyżki jogurtu naturalnego

Przygotowanie:

 1. Mąkę pszenną przesiałam z proszkiem do pieczenia i sodą, wymieszałam i na chwilę odstawiłam na bok.
2. W misie miksera utarłam masło z cukrem, na jasną i puszystą masę. 
3. Stopniowo dodawałam jajka, jedno po drugim, miksując po każdym dodaniu do połączenia. 
4.  Do masy maślanej dodałam odłożone wcześniej suche składniki i krótko mieszałam szpatułką, tylko do połączenia się składników. Dodałam suchy mak, jogurt, otarte skórki z cytrusów i wymieszałam szpatułką. 
5.  Ciasto przelałam do tortownicy o średnicy 20 cm wysmarowanej wcześniej masłem i oprószonej mąką pszenną. 
6. Piekłam około godziny (a w razie potrzeby nawet dłużej) w temperaturze 150ºC do tak zwanego suchego patyczka.

 Polewa:* 

-  250 g serka mascarpone, schłodzonego 
- sok i skórka otarta z 1 małej pomarańczy 
- otarta skórka z 1 cytryny 

Przygotowanie:

 Serek mascarpone dokładnie wymieszać łyżką (lub bardzo krótko mikserem) z sokiem z pomarańczy. 
Wyłożyć na ostudzone ciasto, pokrywając górę i boki. 
Udekorować otartą skórką z cytrusów. 

 * Pominęłam, ciasto oprószyłam cukrem pudrem.

Inspiracja: GoodFood magazine '101 cakes & bakes'.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz