Penne all`arrabbiata

Składniki:

- 200 g makaronu penne
- 1- 2 łyżki oliwy
- puszka (400 g) krojonych pomidorów bez skóry w zalewie
- 2 ząbki czosnku, posiekane
- ostra papryczka chili, pozbawiona pestek i posiekana
- sól
- czarny świeżo mielony pieprz
- łyżka drobno posiekanej natki pietruszki
- starty ser pecorino albo grana padano, parmezan do podania

Przygotowanie:

1. Makaron ugotowałam all dente, według instrukcji na opakowaniu.
2. Na patelni rozgrzałam oliwę, dodałam chili, czosnek i smażyłam niecałą minutę, pilnując aby się nie przysmażyły.
3. Dodałam pomidory, sól i pieprz do smaku, które razem z chili i czosnkiem na małym ogniu gotowałam około 10 minut, do momentu, aż sos zgęstniał.
4. Do gotowego sosu dodałam ugotowany, odcedzony makaron, wymieszałam. Przełożyłam na talerze i obsypałam natką pietruszki i serem.

1 komentarz