Sałatka wielkanocna

Składniki:

- 400 g pieczarek
- 400 g szynki gotowanej
- 8 jajek
- duża cebula
- pęczek szczypiorku
- brokuł 
- majonez
- sól do smaku
- pieprz do smaku
- płaska łyżka masła

Przygotowanie:

1. Umyte i osuszone pieczarki starłam na tarce  na średniej wielkości oczkach, połączyłam z drobno posiekaną cebulą i masłem. Dusiłam do czasu, aż cała woda odparowałam.Odstawiłam na bok do ostudzenia.
2. Jajka ugotowałam na twardo. Białka oddzieliłam od żółtek i starłam na drobnych oczkach tarki do osobnych miseczek. Obie masy doprawiłam do smaku solą i pieprzem i połączyłam z taką ilością majonezu, by powstała spójna, ale niezbyt rzadka masa.
3. Brokuł podzieliłam na różyczki i gotowałam przez 6 minut w osolonej wodzie. Odcedziłam, ostudziłam i drobno posiekałam. Wymieszałam z niewielka ilością majonezu, który skleił go i zapobiegł obsypywaniu. Doprawiłam pieprzem.  
4. Szynkę pokroiłam w niewielką kostkę, a umyty i osuszony szczypiorek drobno posiekałam. 
5. Sałatkę układałam warstwowo, w kolejności: pieczarki, białka, szynka, brokuł i żółtka. Wierzch sałatki udekorowałam szczypiorkiem. 

przepis: Gotuje bo lubię

Brak komentarzy

Prześlij komentarz