Babka kajmakowa

Składniki:

- 1/2 kostki masła
-  4 jajka
- 1/2 szklanki cukru
- szklanka mąki pszennej
- szklanka mąki ziemniaczanej
- łyżka proszku do pieczenia
- 1/2 szklanki kajmaku
- łyżka esencji waniliowej (wszystkie składniki w temperaturze pokojowej)
-  cukier puder do podania

Przygotowanie:

1. Masło roztopiłam w rondelku i ostudziłam. 
2. Jajka ubiłam z cukrem na białą puszystą masę. Dodałam do niej stopniowo przesiane mąki oraz proszek do pieczenia i miksowałam na gładką masę. Wlałam kajmak oraz wanilię i miksowałam do momentu, aż rozpuścił się w masie.
3. Wlałam masło zmiksowałam aż konsystencja stała się jednolita. 

4.  Ciasto przelałam do uprzednio wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą formy na babę. 
5. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 45 minut, do tzw. suchego patyczka. 6. Po upieczeniu babkę lekko ostudziłam, wyciągnęłam z formy i odstawiłam do całkowitego ostygnięcia. 
7. Podałam posypaną cukrem pudrem.

gotujebolubie

Brak komentarzy

Prześlij komentarz