Kapuśniak bez mięsa

Składniki:

- 3 łyżki oleju roślinnego
-  duża cebula
- łyżeczka kminku
- łyżeczka nasion kminu rzymskiego - 2 łyżeczki suszonego oregano
-  łyżeczka słodkiej papryki w proszku
- marchewka
-  3 ziemniaki
- 2 litry bulionu jarzynowego
-  łyżka sosu sojowego
- 2 łyżeczki miodu lub syropu klonowego
- 3 łyżki oliwy extra vergine
- 750 g kapusty kiszonej z tartą marchewką
- odrobina płatków chili (opcjonalnie)
- szklanka wina białego wina

Przygotowanie:

1. W garnku podgrzałam olej, dodałam posiekaną cebulę i zeszkliłam ją mieszając od czasu do czasu. 
2. Dosypałam przyprawy: kminek, kmin rzymski, suszone oregano, paprykę, chili oraz obraną i pokrojoną na plasterki marchewkę. Smażyłam na wolnym ogniu przez 2 minuty. 
3. Dodałam obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki, posoliłam i smażyłam na średnim ogniu przez 3 - 4 minuty mieszając od czasu do czasu. Wlałam litr bulionu, sos sojowy, miód, świeżo zmielony pieprz. Zagotowałam. Zmniejszyłam ogień do minimum, przykryłam garnek i gotowałam 20 minut, aż warzywa stały się miękkie. 
4. W międzyczasie w drugim garnku podgrzałam 3 łyżki oliwy extra vergine, dodałam przepłukaną  i odciśniętą kapustę, którą drobno posiekałam. Doprawiłam solą  i smażyłam mieszając przez około blisko 4 minuty. Wlałam wino, przykryłam garnek i dusiłam przez około 10 minut, od czasu do czasu zamieszać. Wlałam bulion i zagotowałam. 
5. Kapustę przełożyłam do garnka z warzywami i razem zagotowałam. Zmniejszyłam ogień i gotowałam razem przez około 10 minut.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz