Zupa krem z pieczonych pomidorów

 Przepadam za zupami z pieczonych warzyw ponieważ charakteryzują się wyjątkowym aromatem i smakiem.

Składniki:

- 2 kg pomidorów
- 1,5 l bulionu z warzyw
- 4 ząbki czosnku
- 4 łyżki oliwy z oliwek
- łyżeczka suszonego tymianku
- sól morska
- pieprz czarny
- szczypta cynamonu
- grzanki do podania
- grecki jogurt

Przygotowanie:

1. Umyte i osuszone pomidory przekroiłam na pół i ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Warzywa natarłam oliwą, oprószyłam solą, pieprzem i tymiankiem, a obok umieściłam ząbki czosnku w łupinie. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. C na około 60 minut.
2. Gotowe pomidory odstawiłam do przestygnięcia, zdjęłam z nich skórkę i przełożyłam do garnka.
3. Czosnek wycisnęłam z łupiny do garnka z warzywami wlałam bulion, doprawiłam cynamonem, solą, pieprzem i gotowałam około 10 minut.
4. Zupę zmiksowałam na krem i w razie potrzeby doprawiłam solą i pieprzem.
5. Przelałam na talerze, dodałam grzanki własnej roboty i po łyżeczce jogurtu.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz