Zupa hiszpańska z ciecierzycą


Składniki:

- czerwona cebula
- 2 łodygi selera naciowego
- 2 czerwone papryki
- oliwa z wytłoczyn

- łyżeczka wędzonej papryki
- 1/2 łyżeczki płatków chili
- szczypta szafranu

- 2 puszki ciecierzycy albo 1,5 szklanki suchej do namoczenia i ugotowanie

- puszka krojonych pomidorów
-litr bulionu
- sól
- czarny pieprz

do podania:

- oliwa
- natka pietruszki
- sok z cytryny

Przygotowanie:

1. Cebulę posiekałam, a selera i paprykę pokroiłam w kostkę.
2. W garnku rozgrzałam oliwę, dodałam pokrojone warzywa i smażyłam, aż się zarumieniły, od 4 do 6 minut.
3. Dodałam wędzoną paprykę, płatki chili oraz szafran. Wymieszałam i smażyłam 15-30 sekund. Wrzuciłam odsączoną ciecierzycę. Smażyłam minutę, często mieszając. Dodałam pomidory, bulion oraz sól i czarny pieprz. Pod przykryciem gotowałam 8-10 minut.
4. Zupę podałam z natką pietruszki, skropioną cytryną i oliwą.

przepis: "Nowa Jadłonomia"


Brak komentarzy

Prześlij komentarz