Eton Mess z borówką amerykańską

  Eton Mess. Po raz pierwszy usłyszałem o tym deserze kilka tygodni temu. Zobaczyłam go na zdjęciu na instagramie. 
Była to klasyczna wersja z truskawkami. A że w domu miałam akurat borówki amerykańskie to z marszu zrobiłam 
wersję z tymi owocami.

Składniki:

- 250g świeżych borówek amerykańskich 
- 1 łyżka soku z cytryny
- 1 łyżka cukru pudru
- 300 ml zagęszczonej śmietany
- 1 łyżka cukru pudru
- 1/2 łyżeczki pasty waniliowej
- 50 g bezików 
 
 Przygotowanie: 
 
 1. Borówki, sok z cytryny, cukier i 2 łyżki wody umieściłam w małym rondlu. Na małym ogniu gotowałam przez 5 minut, 
aż cukier się rozpuścił,a jagody zaczęły się rozpadać. Odstawiłam na bok, aby składniki ostygły.
2. Śmietanę z cukrem pudrem i pastą z wanilii ubiłam na sztywno.
3. Beziki pokruszyłam na małe kawałki i wymieszałam z ubitą śmietaną.
3. Łyżkę śmietany z bezami umieściłam w szklance, dodałam podduszone borówki, dołożyłam kolejną warstwę śmietany, 
borówek i jeszcze raz śmietany. Na koniec ułożyłam garść świeżych borówek.
 



2 komentarze