Ciasto z dynią piżmową, miodem i migdałami

Ostatnio różnego rodzaju ucierane ciasta cieszą się w naszym domu powodzeniem. Doszło do tego, że zastępują nam pieczywo. To ciasto świetnie smakuje od razu po ostygnięciu, obficie posmarowane masłem.

Składniki:


- 100 g dyni piżmowej, obranej i pokrojonej na małe kawałki

- 125 g masła o temperaturze pokojowej

- 100 g drobnego cukru

- 1 łyżeczka otartej skórki z pomarańczy

- 25 g płynnego miodu

- 1 duże jajko, rozkłócone

- 100 g rodzynek

- 50 g uprażonych migdałów w płatkach

- 160 g mąki ze środkiem spulchniającym

- ¼ łyżeczki soli

- 60 ml mleka 3,2 %



Przygotowanie:


1. Dynię włożyłam do małego rondla i zalałam wodą. Postawiłam na średnim ogniu, doprowadziłam do wrzenia i gotowałam około 10 minut, aż dynia stała się miękka. Odcedziłam i rozgniotłam widelcem.

2. Rozgrzała piekarnik do 190 stopni C (170 stopni C z termoobiegiem).

3. Do misy miksera wrzuciłam pokrojone w kostkę masło, cukier, skórkę z pomarańczową i miód. Ucierałam około 3 minut do uzyskania gładkiej, jasnej masy. Dodałam jajko, ostudzone puree z dyni, rodzynki i migdały. Zmiksowałam na małych obrotach.

4. Mąkę i sól przesiałam do osobnej miski. Partiami dodawałam do masy na przemian z mlekiem. Miksowałam na małych obrotach, aż składniki się połączyły, nie dłużej.

5. Ciasto przełożyłam do natłuszczonej i wyściełanej papierem do pieczenia keksówki. . Piekłam 50 minut, ąż patyczek wbity w środek był czysty po wyjęciu.

6. Blachę wyjęłam z piekarnika. Odstawiłam na 15 minut do przestygnięcia, a następnie wyjęłam ciasto z formy. Zostawiłam do ostygnięcia, wyjęłam papier.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz