Ulubiony przepis na leniwe ze śliwkami


Dzisiaj według mnie najsmaczniejsza wersja leniwych.

Składniki na leniwe:

- 250 g tłustego białego sera (najbardziej lubię ten )

- 100 g mąki pszennej + około 25 g do posypania stolnicy
- jajko 
- szczypta soli

Śliwki: *

- około 1/2 kg  śliwek

- 3 łyżki masła
- ¼ szklanki cukru

Przygotowanie:

1. Do garnka wlałam wodę i zagotowałam.

2. W misce ser rozdrobniłam widelcem, wymieszałam go ze 100 g mąki, jajkiem i z solą. 
3. Ciasto wyłożyłam na stolnicę, którą wcześniej oprószyłam mąką pszenną. Uformowałam z niego wałeczki, które pokroiłam na małe kluseczki.
4. Leniwe wrzucałam na wrzątek i gotowałam kilka minut (około 3 minut), aż wypłynęły na powierzchnię.
Karmelizowane śliwki: *

1. Śliwki przekroiłam na pół i usunęłam pestki. 
2. Na patelni rozpuściłam masło, włożyłam śliwki i smażyłam przez kilka minut, aż owoce zmiękły. Przewróciłam śliwki na drugą stronę, posypałam cukrem i przemieszałam. 
3. Smażyłam kilka minut mieszając owoce w powstałym sosie. Gorące śliwki wyłożyłam na leniwe.

* Śliwki można przygotować również według tego przepisu.


1 komentarz