Sernik z ciasteczkami Oreo i bitą śmietaną

 

Składniki na spód:


- 150 g ciasteczek Oreo (nadzienie usuwamy)

- 45 g roztopionego masła

Przygotowanie:

 

1. Ciastka i masło wrzuciłam do malaksera i zmiksowałam do otrzymania masy o konsystencji mokrego piasku.

2. Dno tortownicy o średnicy 23 cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na papier wysypałam ciasteczka. Wyrównałam, dokładnie wklepałam w dno formy i schładzałam przez pół godziny w lodówce.


Składniki na masę serową:

- 800 g twarogu półtłustego lub tłustego, zmielonego przynajmniej dwukrotnie

- 250 ml śmietany kremówki 36%- 30%

- 3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków

- 3 jajka

- 2 żółtka

- 1 łyżka mąki ziemniaczanej

- 1 łyżka mąki pszennej

- 1,5 łyżeczki ekstraktu z wanilii

- 1 opakowanie ciastek Oreo ok. 150 g, połamanych na połowę lub na ćwiartki


Przygotowanie:

1. W misie miksera umieściłam wszystkie składniki z wyjątkiem ciasteczek. Miksowałam krótko do połączenia składników.

2. Masę serową wylałam na schłodzony spód. W masę powciskałam ciasteczka Oreo, zatapiając je w cieście.

3. Piekłam w temperaturze 150ºC przez około 50 – 60 minut. Wystudziłam w lekko uchylonym piekarniku, następnie schładzałam w lodówce przez około 12 godzin.

 

Krem śmietankowy:

- 250 ml schłodzonej śmietany kremówki 36%

- 1 łyżka cukru pudru

- kilka ciasteczek Oreo do dekoracji

Przygotowanie:


1. Śmietanę kremówkę umieściłam w misie miksera. Ubijałam do momentu otrzymania sztywnego kremu, pod sam koniec dodając cukier puder.

2. Częścią kremu śmietankowego posmarowałam wierzch sernika. Pozostałą częścią kremu na górze sernika zrobiłam rozetki, między nimi wcisnęłam Oreo. Gotowe przechowywałam lodówce.

Inspiracja: Moje Wypieki





Brak komentarzy

Prześlij komentarz