Boczniakowy strogonow


Składniki:

- 250 g boczniaków
- 2 łyżki sosu sojowego
- łyżka cukru trzcinowego
- olej do smażenia
- 4 szalotki
- 250 g pieczarek
- 4 łyżki żubrówki
- 3/4 szklanki mleka roślinnego
- łyżeczka koncentratu pomidorowego
- łyżeczka musztardy dijon albo sarepskiej
- mały ogórek kiszony pokrojony w kostkę
- sól
- czarny pieprz

Do podania:

- natka pietruszki
- pokrojony w kostkę ogórek kiszony
- posiekana szalotka
- pieprz

Przygotowanie:

1. Boczniaki pokroiłam w grube paski wzdłuż blaszek.
2. W dużym rondlu rozgrzałam olej, wrzuciłam grzyby, które nie mieszając, smażyłam 4 minuty.
3. Kiedy boczniaki stały się złociste i chrupiące wlałam sos sojowy, wsypałam cukier i energicznie  mieszając  smażyłam kolejne 3 minuty
4. Grzyby wyjęłam z garnka i przełożyłam na ręcznik papierowy.
5. W tym samym rondlu umieściłam kilka łyżek oleju, który rozgrzałam.
6. Umyte, osuszone i pokrojone w ósemki pieczarki wrzuciłam na gorący tłuszcz. Nie mieszając smażyłam około 3 minut. Po tym czasie dodałam pokrojone szalotki. Całość smażyłam kolejne 3 minuty. Wlałam żubrówkę, zwiększyłam ogień i czekałam, aż alkohol wyparował.
7. Dodałam pozostałe składniki. Całość delikatnie wymieszałam i smażyłam 5 minut. Na koniec dodałam ogórka, oprószyłam czarnym pieprzem i posypałam szalotką i posiekaną natką pietruszki.
  Danie podaję z czarnym ryżem, ale świetnie smakuje z kaszą gryczaną, chlebem czy każdym innym ryżem.

Jest to jeden z moich ulubionych przepisów z ostatniej książki Marty Dymek "Nowa Jadłonomia"

Brak komentarzy

Prześlij komentarz