Pasta słonecznikowa

Składniki:


- 180 g pestek słonecznika - 6-7 suszonych pomidorów z oleju
- 2 ząbki czosnku
- łyżeczka miodu naturalnego (opcjonalnie)
- 2-3 łyżki soku z cytryny

- czarny pieprz do smaku
- 1 łyżeczka soli

- 3-4 łyżki wody

 

Przygotowanie:



1. Pestki wypłukałam na sicie. Zalałam przegotowaną, zimną wodą (lub wodą mineralną) i odstawiłam na 3 godziny, a najlepiej na całą noc, aby napęczniały.

2. Ziarna słonecznika odcedziłam i opłukałam.

3. Do blendera wrzuciłam namoczony słonecznik, suszone pomidory, sok z cytryny, miód i czosnek. Wszystko zmiksowałam na gęstą pastę. Dolałam dwie - trzy łyżki wody i miksowałam nadal (w razie potrzeby dolewam więcej wody i miksuję do uzyskania gładkiej pasty).

4. Na koniec doprawiłam do smaku sporą ilością soli i czarnego pieprzu, wymieszałam i przełożyłam do pojemnika z zamknięciem.


 



Brak komentarzy

Prześlij komentarz