Omlet z cukinią

Składniki:


- 4  jajka
-  kilkucentymetrowy kawałek cukinii 
- kilkucentymetrowy kawałek białej części pora
- średni pomidor (sparzony i obrany ze skórki)
- odrobina ulubionego, drobno startego, żółtego sera (opcjonalnie)
- szczypta soli
- odrobina tłuszczu do smażenia
 ( użyłam klarowane masło)

Przygotowanie:

1. Warzywa pokroiłam w drobna kostkę. 
2. Na patelni rozgrzałam tłuszcz i wrzuciłam na nią pokrojone warzywa, które oprószyłam niewielką ilością soli. Smażyłam do czasu, aż zmiękły. Gotowe przełożyłam do miseczki.
3. Do drugiej miski wbiłam jajka. Lekko je rozbełtałam, dodałam sól i jeszcze przez chwilę ubijałam na gładką masę.
4. Do jajek przełożyłam warzywa i ser, wymieszałam i przelałam na patelnię z rozgrzanym masłem/olejem. 
5. Smażyłam na małym ogniu, do momentu, kiedy masa jajeczna się ścięła. Wtedy  zsunęłam go na duży talerz, po czym przełożyłam z powrotem na patelnię, na drugą stronę.
4. Kiedy druga strona też się ścięła, omlet umieściłam na talerzu.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz