Bezglutenowe placki z mąki migdałowej (paleo)


Naleśniki z mąki migdałowej to moje WOW! Są bezglutenowe, bezcukrowe (chyba, że poleje je syropem klonowym), łatwe i szybkie do zrobienia. Szkoda tylko, że maka migdałowa jest taka droga....

Składniki:

-1,75 szklanki mąki migdałowej
-  1 łyżeczka proszku do pieczenia (bez glutenu)
- 2 łyżki mąki z tapioki
- 1/4 łyżeczki soli
- 2 jajka 
-  1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
- 3/4 szklanki mleka migdałowego
- łyżka mąki kokosowej (opcjonalnie)
- olej do smażenia

Przygotowanie:

1. W misce wymieszałam jajka,  dolałam mleko migdałowe i ekstrakt waniliowy. Wszystko połączyłam.
2. Dosypałam mąkę migdałową, sól i proszek do pieczenia. Wymieszałam do uzyskania gładkiej, dosyć gęstej konsystencji. Jeśli ciasto jest zbyt płynne można dodać więcej mąki migdałowej albo około łyżki mąki kokosowej.
3. Na średnim ogniu ogrzałam dużą patelnię. Wlałam  tyle oleju, aby lekko ją pokryć. Odmierzyłam niewielką porcję ciasta i wlałam na patelnię. Smażyłam około 3 do 4 minut. Ostrożnie przerzuciłam placki na drugą stronę (są trochę bardziej kruche niż naleśniki z mąki pszennej) i smażyłam jeszcze 45 sekund do 1 minuty.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz