Gulasz węgierski z boczniaków


Składniki:

- 0,5 kg boczniaków
- 2 łyżki sosu sojowego
- łyżeczka cukru trzcinowego
- szczypta czarnego pieprzu
- olej do smażenia
- cebula
- 2 czerwone papryki
- 1 zielona papryka
- 2 łyżki słodkiej papryki
- łyżka wędzonej papryki
- pomidor
- łyżeczka nasion kminku
- liść laurowy
- sól
- 1,5 szklanki bulionu
- posiekana natka pietruszki
- do podania ryż, kasza, sorgo, makaron albo pieczywo

Przygotowanie:

1. Boczniaki pokroiłam wzdłuż blaszek w grube paski. Na dużej patelni rozgrzałam olej, wrzuciłam grzyby i smażyłam, nie mieszając, 4 minuty. Kiedy zrobiły się złociste i lekko chrupiące wlałam sos sojowy i wsypałam cukier oraz szczyptę pieprzu. Dokładnie wymieszałam i smażyłam kolejne 3-4 minuty. Boczniaki zdjęłam z patelni, przełożyłam na ręcznik papierowy. 
2. Cebulę posiekałam, papryki i pomidora pokroiłam w kostkę. Ponownie rozgrzałam patelnię, dodałam łyżkę oleju, cebulę, papryki i smażyłam 5-7 minut na średnim ogniu. Dodałam słodką i wędzoną paprykę, wymieszałam, a po 30 sekundach dołożyłam pokrojonego pomidora, kminek, liść laurowy oraz sól i pieprz. wymieszałam i podsmażałam przez 5 minut.
3. Na koniec dodałam usmażone wcześniej boczniaki, wlałam bulion i pod przykryciem dusiłam około 15 minut. Podałam z natką pietruszki i wybranym dodatkiem.

"Nowa Jadłonomia"



3 komentarze

  1. Dziś dorwałem boczniaki po 2 zł za kilo, nie będę żałował, jak mi nie wyjdzie :D.
    Ale mam nadzieję, że jednak się uda ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu ma nie wyjść? ;-) Wyjdzie! Trzymam kciuki żeby było pysznie :-)

      Usuń
  2. Właśnie robię. Wygląda i pachnie smacznie.

    OdpowiedzUsuń