Śledź pod pierzynką

Składniki

- 5 solonych filetów śledziowych 
- 1 duża cebula 
- 4 ogórki konserwowe 
- 3 ziemniaki 
- 3 buraki 
- majonez (około 250 ml) 
- 3 jajka
- czarny, świeżo mielony pieprz
- mleko do moczenia filetów

Przygotowanie:

1. Filety śledziowe zalałam wodą i moczyłam około 2 godzin. Następnie odsączyłam z wody, zalałam mlekiem i moczyłam jeszcze pół godziny.
2. Odsączone filety pokroiłam w cienkie paseczki.
3. Ziemniaki obrałam i ugotowałam w osolonej wodzie. 
4. Buraki umyłam i ugotowałam w osobnym garnku, następnie ostudziłam i obrałam. 
5.  Jajka ugotowałam na twardo i obrałam ze skorupki.
6. Cebulę drobno posiekałam, ogórki i ziemniaki pokroiłam w drobną kostkę. Buraki starłam na tarce o dużych oczkach. Jaja starłam na tarce o drobnych oczkach.
7. W przezroczystym naczyniu ułożyłam następujące warstwy: śledzie, cebulę, majonez, ogórki, ziemniaki, majonez, buraki, majonez. Poszczególne warstwy oprószyłam pieprzem.
8. Wierzch sałatki posypałam startymi jajkami. Można go udekorować pokrojonym w paski ogórkiem. Odstawiłam do lodówki na noc, aby smaki się przegryzły.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz